Delovna in zaščitna oprema policistov motoristov trikolesnikov – sestanek s predstavniki PSS in SPS

Obveščamo vas, da je 13. 4. 2023 na našo pobudo (dokument pod zvezo) in pobudo Sindikata policistov Slovenije, potekal sestanek za ureditev delovne in zaščitne opreme policistov motoristov trikolesnikov.

Delovna in zaščitna oprema policistov motoristov trikolesnikov – sestanek s predstavniki PSS in SPS

Policija je v mesecu februarju za opravljanje nalog policije prevzela v uporabo nove trikolesnike znamke Piaggio tip MP3 500 HPE (v nadaljevanju: trikolesnik). Trikolesniki, ki jih je v uporabo dobila policija, so namenjeni predvsem delovanju policije v mestnih središčih in strnjenih bivalnih okoljih, kjer je vožnja z večjimi in težjimi motornimi kolesi otežena. 

Na današnjem sestanku nam je bilo s strani predstavnikov delodajalca predstavljeno, da v dosedanji tipizaciji zaščitne opreme, slednja za trikolesne motorje ni določena in ker nakup oz. prevzem trikolesnikov ni bil predviden že v mesecu februarju, je bilo potrebno čimprej uskladiti tudi nabor »zaščitne opreme«, ki jo bodo policisti uporabljali pri vožnji. Pri slednjem pa je odločitev o naboru predlagane opreme izhajala v prvi vrsti iz narave opravljanja splošnih policijskih nalog. 

V PSS smo v dokumentu pod zvezo opozorili, da iz prvega odstavka 5. člena ZVZD-1 izhaja, da mora delodajalec zagotoviti varnost in zdravje delavcev pri delu. V ta namen mora izvajati ukrepe, potrebne za zagotovitev varnosti in zdravja delavcev ter drugih oseb, ki so navzoče v delovnem procesu, vključno s preprečevanjem, odpravljanjem in obvladovanjem nevarnosti pri delu, obveščanjem in usposabljanjem delavcev, z ustrezno organiziranostjo in potrebnimi materialnimi sredstvi. Nadalje iz 4. alineje 19. člena ZVZD-1 izhajajo obveznosti delodajalca, in sicer delodajalec mora zagotavljati varnost in zdravje pri delu v skladu z izjavo o varnosti z oceno tveganja zlasti tako, da zagotavlja delavcem osebno varovalno opremo in njeno uporabo, če sredstva za delo in delovno okolje kljub varnostnim ukrepom ne zagotavljajo varnosti in zdravja pri delu. 

Predstavniki PSS smo na sestanku pozdravili modernizacijo slovenske Policije, pri tem pa izpostavili, da je pri vsakokratni novi uvedbi novih delovnih sredstev potrebno najprej poskrbeti tudi za ustrezno delovno in zaščitno opremo policistov. Med drugim smo se vsi strinjali, da so bile za motoriste trikolesnikov kupljene ustrezne zaščitne motoristične čelade, vendar pa so le-te pri sami vožnji trikolesnikov premalo. Zato smo predlagali, da bi se policistom voznikom trikolesnikov nabavile vsaj ustrezne tekstilne motoristične jakne, ki zavarujejo voznika na najbolj izpostavljenih predelih ter tekstilne motoristične rokavice, ki zaščitijo členke. Trenutne taktične hlače imajo žepe na predelu kolen kamor bi bilo potrebno vstaviti ščitnike, za vožnjo trikolesnikov pa so pogojno primerni tudi visoki terenski čevlji oz. taktični gležnjarji, ki policistom nudijo ustrezno zaščito gležnjev. 

Vsekakor se strinjamo z ugotovitvijo delodajalca, da je delo policistov nevarno in da morajo policisti med opravljanjem operativnega dela nositi tako zaščitne telovnike kot zaščitne majice, kar določa dokument Standardi nošenja nosilcev balistične zaščite – zaščitnih telovnikov (dokument št. 023-36/2019/63 (207-09), 2. 12. 2019). Vendar pa smo v PSS izpostavili, da so pri tem policisti motoristi izvzeti, kar bi lahko bilo uporabno tudi za policiste motoriste trikolesnikov, ki bi lahko zaščitni telovnik imeli v kovčku, ki je montiran na trikolesniku (zaščitni telovnik pa bi oblekli predno bi bili napoteni na nalogo, kjer bi ga morali nositi). Policisti so sicer na večino operativnih nalog napoteni, kadar delajo v patrulji, ki je sestavljena najmanj iz dveh policistov. Policisti motoristi trikolesnikov bodo v veliki večini opravljali naloge samostojno, saj so na policijske postaje, kamor so bili dodeljeni trikolesniki, dobili samo po en trikolesnik. Torej teh policistov ne bodo napotovali na naloge, kjer sta za izvedbo naloge potrebna najmanj dva policista, ampak bodo ti policisti v takšnih primerih prišli nuditi pomoč, v tem času pa imajo tudi čas, da si oblečejo zaščitni telovnik. 

Po našem mnenju je pred uporabo trikolesnikov potrebno poskrbeti tudi za ostalo zaščitno opremo motoristov trikolesnikov, kar smo izpostavili tako v dokumentu pod zvezo, kot na sestanku. Menimo, da bi delodajalec lahko to opremo nabavil iz naslova naročil male vrednosti, saj je trenutno teh policistov, ki bodo vozili trikolesnike na policijskih postajah malo (40). 

S strani predstavnikov delodajalca je bilo povedano, da pozdravljajo pobude sindikatov in da bodo še enkrat proučili naše predloge ter proučili predlagane rešitve in jim skušali slediti. O nadaljnjih aktivnostih in možnih rešitvah nas bodo sproti obveščali.  

Datoteke